Hej, har en defekt säkerhetsventil jag tänkte byta ut. Har bara en fundering, vad ska jag använda för att täta när jag gängar på nya ventilen? Är det tätningpasta som gäller, eller tråd? Eller kanske både och? Vad är standard vid byte av liknande komponenter?

MVH
 
Säkerhetsventil i mässing med inbyggd tätning och skruvanslutning, redo att installeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
säkerhetsventiler brukar ha inbyggd tätning så det är troligen bara att skruva dit den
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Sitter den i VVB så ska den droppa lite efter vv användning, men jag gissar att din droppar hela tiden ?
Det är inte alla ventiler som har oringen, för några år sedan hade typ ingen det. Snöre eller lin och pasta, repa gängorna, dra på linet motvalls.
 
T tergo skrev:
[bild] säkerhetsventiler brukar ha inbyggd tätning så det är troligen bara att skruva dit den
Okej, dock har min säkerhetsventil invändig gänga så gissar då att den inte har någon tätning?
 
I InsidersUnited skrev:
Sitter den i VVB så ska den droppa lite efter vv användning, men jag gissar att din droppar hela tiden ?
Det är inte alla ventiler som har oringen, för några år sedan hade typ ingen det. Snöre eller lin och pasta, repa gängorna, dra på linet motvalls.
Jo så mycket vet jag, men efter jag tömde ur vattnet för att demontera handdukstorken så har det droppat sen dess. Provat motionera den osv. Men den fortsätter droppa så jag tappar tryck tillslut..

Okej tack! Då kör jag på snöre + pasta då (y)
 
Krilleman
Tänker du köra snöre så räcker den produkten, inget mer.

Tex:
uEOy0zH-FAdOfZDl8JZoj3STAm9ikz8PhTpfbp2ljmni4aP11_WcySYyNLNpSBQPhpV08WCPKVtjhum9RysYHg=l80-w275-h194-nu
 
Krilleman Krilleman skrev:
Tänker du köra snöre så räcker den produkten, inget mer.

Tex:
[bild]
Beställde denna:

Förpackning av Unipak paksalve och pakgarn för tätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Bästa kombinationen! (y)

Lin + Pasta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.