Hej!
Jag har märkt att det var kallt i ett golvhörn av huset. Hörnet ligger mot en kattvind och en yttervägg. Jag har sett att det var fuktigt på tapeten. Idag har jag öppnat väggen lite för att se hur det ser ut bakom. Det var bara tapeten/gipset som var fuktig och lite mögelfläckat. Träet bakom plasten kändes torrt. Det verkar som om kall luft sugits in i huset via hörnet och kyllt ner väggen och gjort att fukt i rummet har kondenserats. Vi har undertryck i huset med frånluftsventilation.

Eftersom det ser relativt bra tänkte jag bara täta mer och sätta igen det lilla hålet som jag gjort. Kan man spruta in byggskum i vinkel mellan väggarna för att täta och få bort draget? Kan man även lägga byggskum innanför plasten dvs nu är det ett mellanrum mellan plasten och gipset?

/E
 
  • DSCF1560 (Small).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCF1553 (Small).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan nog använda fogskum, men det löser inte det troliga problemet. Jag skulle nämligen gissa att reglarna fungerar som köldbryggor och att det är det som kyler ner hörnet. Hur detta åtgärdas är inte uppenbart utan att förstå väggkonstruktionen i detalj.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.