Hej! jag har nu tänkt att måla om mitt rum.. det enda som är ett problem är att jag har ett hål i väggen efter att dörren blivit inslagen i den.. :(


Bild:
http://img395.imageshack.us/my.php?image=20081001202cu5.jpg


Vad kan man tänkas täta detta med? jag tänkte mig typ en spånskiva man sätter från insidan sen tätar med fog.. kan det fungera? ;)

vill ju inte ha ett hål i väggen när man har målat klart.. och man vill ju att det ska hålla


Så vad kan man tänkas täta det med?


Mvh Martin :)
 
Hej hej!

Låter väl som en OK idé. Ett tips är att svänga förbi biblioteket när du är i faggorna. De har många böcker om renovering där och jag minns när jag suttit och bläddrat på vår bibbla att jag sett bilder på hur man går till väga för att fixa sådana här skador. Såg superlätt ut, även om jag inte minns tipsen! =)

(Fast saker och ting SER ju ofta lätt ut på bild, förstås).
 
Antingen trycker du in en liten träbit som passar in i hålet och spacklar igen med ett snabbtorkande gipsspackel typ "Ardex A828" eller "easysand".

Annars så skär du ut en kvadrat runt hålet. Skruvar två små läktbitar inuti väggen. Efter det skär du ut en bit gips som passar i kvadraten och sedan spacklar. Vill du ha fiskbensväven kvar så kan du ju skära ut en sådan bit och limma fast innan du målar så syns inte din lagning.
 
Jens_H skrev:
Antingen trycker du in en liten träbit som passar in i hålet och spacklar igen med ett snabbtorkande gipsspackel typ "Ardex A828" eller "easysand".

Annars så skär du ut en kvadrat runt hålet. Skruvar två små läktbitar inuti väggen. Efter det skär du ut en bit gips som passar i kvadraten och sedan spacklar. Vill du ha fiskbensväven kvar så kan du ju skära ut en sådan bit och limma fast innan du målar så syns inte din lagning.
Skulle helt klart göra så som han sist beskriver
 
Jens_H:s andra alternativ, helt klart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.