Hej tänkte täta glipan runt avloppsröret (det är ett PVC-rör) i köket så att vi kan klara ett mindre läckage. Vi har parkett under diskbänken (inget uppvik eller nåt sånt). Tänkte anv silikon för badrum. Men jag måste bottna hålet runt om röret först med något så att jag inte får rinn längs med röret (annars får jag använda mycket silikon:). Vad ska jag använda? Jag funderade på frigolit, men jag är rädd att det kommer att gnissla när man går på golvet? Vi har flytande golvkonstruktion (isolerat med frigolit).
Mvh,
Johan
 
Hushållspapper funkar väl om du vill slippa åka till brädgården. Annars finns det bottningslister som är till för just detta. O-formade lister (ung. samma material som i foam till parkettgolv) i olika diam. som säljs per löpmeter.
 
fogskum i tillräckligt liten mängd tycker jag låter bra men det gäller att vara snål för det sväller ordentligt
 
ACME - Om jag använder bottningslister så är meningen att jag ska komplettera med typ silikon som ytskickt då eller?
mats_o - Om jag kör med fogskum räcker det då för att täta eller ska jag ha silikon ovanpå det? Fräter/skadar fogskum frigolit?
 
Du ska silicon ovanpå enligt mig, Fogskummet är en isolering så den bör inte bli blöt. Är ju bara glad ammatör själv men jag skulle definitivt silikona ovanpå
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.