Hej,
Detta hör inte hemma här kanske men jag kom inte på var det skulle vara bättre.
Men, det är dags för mig att ta tag i detta. Hade rörmontörer som drog om avluftningen till avloppet genom städskåpet. De gjorde ett sådär bra jobb när de borrade upp hålet i golvet så det är för stort och nu behöver jag sätta igen det för det går rätt ner i krypgrunden. Tänker att jag trycker ner lite isolering runt röret men vet inte riktigt hur jag ska göra med själva ytskiktet eller vad man säger. Hur hade ni gjort?? ImageUploadedByByggahus.se1395840190.329046.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade nog satt en ny (demonterbar) "bakvägg" framför röret- Ytrymmet på sidan av röret är ju ändå mer eller mindre oanvändbart och känns som en riktig dammsamlare.
 
Jag hade tagit ex. ett överblivet hyllan (finns ju även nya att köpa) och sedan gjort ett mer exakt hål i det, och slutligen sågat den i två bitar så att den går att få dit. Det finns även gummipackningar för dessa rör om du är riktigt noga (täcker dock inte hela detta hål).

Och isolera självklart under, ner mot krypgrund.
 
Japp, nytt hyllplan som GoForIt föreslår eller annan folierad skiva - det finns ju tunnare om man vill spara höjd. Jag hade nog dock sågat ur i bakkant för röret så att det går att skjuta in skivan hela vägen mot bakväggen och bara fått en liten "passbit" bakom röret precis.
 
Tack för svar! Lägga dit en ny bottenskiva med ett bättre sågat hål var den iden jag hade tidigare också...så det får kanske bli det, men med en silikonfog mot röret som tätning bara tror jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.