Hej

Ny här så om detta ämne redan diskuterats får ni gärna säga till.
Har ett torp som står tätt intill en bergsknalle. Vinhar problem med fukt i en tillbyggd yta i torpet som består av en gjuten platta. Denna platta är dock uppbilad för att förbereda för ett eventuellt avlopp (tror jag) som aldrig verkar blivit av.
Plattan är gjuten så nära berget att jag knappt kan få ner ett 70-rör och täcka det, jorden är för grund.
Mina två alternativ tänker jag är att såga en ränna i stenen eller täta med takpapp mellan sten och platta. Jag tänker då att jag kan bränna fast takpapp en i berget och sedan fästa den i trät ovan platta. Ett fall åt sidan borde gå att fixa med grus under takpappen.
Vad tror ni om detta?
Mvh Tor
 
Det finns membran på rulle som kanske skulle funka för ditt ändamål?
 
Tack för svar!
Är det typ Platon Membran du menar? Tror du att det går att få tätt mot berget med det?
 
Tänker att det beror på hur skrovligt det är, men den är ju meningen att det ska limmas mot puts.
Det finns flytande membran som man penslar på också, det använde jag när jag dränerade. Det ska vara lättare att få tätt om det är ojämnt underlag, men jag har en känsla av att det fyller sprickor/glipor sämre.

Att tänka på är att inget av det vi pratar om är gjort för att vara exponerat för UV ljus en längre tid, så det måste grävas ner eller täckas över.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.