Hej
Jag har ett allrum på ovanvåningen där väggarna till största delen är klädda med vitmålad träpanel. Tyvärr har jag övertagit huset från snåljåpar så panelen är av värsta sort. Där finns hål efter knastar i olika storlekar. Inte några utan ganska många. Nu behöver jag tips på hur jag skall fylla igen dessa hål när jag ska måla om. Eftersom det på de flesta ställen är hål rakt igenom panelen så kommer jag inte långt med vanligt spackel. Har försökt fylla med skumgummi+spackel med skummgummit "kröp ut" efter ett tag. Hoppas någon har något bra tips.
/Lena
 
  • 119_1977.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade använt snickerispackel i flera omgångar...
 
jag hade övervägt att riva
 
Plastic Padding
 
Målarfog
 
B
målarfog?
plastic padding eller snickerispackel.
tvätta allt först och låt sedan torka.
 
Ola78
Jag håller med Nimajneb, riv det sparar tid i längden och sen blir det mycket bättre. Hade samma dilemma i vårat hus på ett ställe och prövade först med spackel men tyckte det var svårt att få ett fullgott resultat så jag rev det istället, Tog inte så lång tid att göra det ordentligt.
 
Tack för svaren. Riva ner är inte ett alternativ. Det blir för dyrt eftersom jag måste anlita hantverkare. Hur fungerar det att lägga i plastic padding? Blir det en hård yta? Jag har testat med snickerispackel och det sjunker in efterhand och känns som ett evighetsjobb.
/Lena
 
Vi lagade hål i vårt trägolv inför slipning med nån slags linoljespackel... blev stenhårt och nästan samma färg som träet.

Edit: Duri Linoljespackel var det.
 
RealRookie skrev:
Tack för svaren. Riva ner är inte ett alternativ. Det blir för dyrt eftersom jag måste anlita hantverkare. Hur fungerar det att lägga i plastic padding? Blir det en hård yta? Jag har testat med snickerispackel och det sjunker in efterhand och känns som ett evighetsjobb.
/Lena
Det blir stenhårt... Se till att inte få "för mycket" för det är inte så kul att slipa bort i större mängd. Kräver ev. ett extra färglager då de lagade delarna ibland kan synas igenom.
 
RealRookie skrev:
Tack för svaren. Riva ner är inte ett alternativ. Det blir för dyrt eftersom jag måste anlita hantverkare. Hur fungerar det att lägga i plastic padding? Blir det en hård yta? Jag har testat med snickerispackel och det sjunker in efterhand och känns som ett evighetsjobb.
/Lena
Varför inte försöka själv...
Att sätta innerpanel är som att bygga lego och en snickare fixar nog 2-3 meter vägg i timmen.
Panelen kostar från 100kr/m2 o uppåt (kvalitets o spillberoende)

Alternativt kan du ju tapetsera istf panel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.