Det har blivit dags att köpa in en större laddning tänger och mejslar till verkstaden. Det är ju enkelt att sitta och skriva upp vad man ska ha på Knipex respektive Weras hemsida. Men sedan? Finns det nån leverantör i Sverige som har bra/fullt sortiment av Knipex/Wera?

Eller hur ser det ut t.ex. i Tyskland? Några tips, kikade lite snabbt och det verkade skilja en hel del i pris på t.ex. Knipex. Blir ju lite av det när man ska ha en 20-30 tänger och ännu fler mejslar.
 
Har kollat och jämfört lite Knipex och det är helt klart lönt att importera. Köpte en skalare bara på prov från http://www.gerschwitz.net/gerschwitz/shop.php och det var väl ca 30% under el-grossisterna på det mesta jag kollade på. De har även Wera, men om de har bra pris på Wera också har jag inte kollat.
 
  • Gilla
Kristian Elashkar
  • Laddar…
Jag har flera Knipex och är mycket nöjd. Rekommenderar särskilt deras polygriper.
 
Jag köpte enkel Wera från Tyskland för något år sedan. Gerschwitz var ok men inte billigast. Kika runt lite (till exempel på amazon.de) och jämför priser.
 
RS-online.com kan vara en att kolla också.
 
Tackar för tipsen så långt. Idealo såg rätt bra ut. Trixet verkar vara att hitta någon som har väldigt bra utbud på hela sortimentet då det är många olika tänger/mejslar och med olika handtagsutformningar o.s.v, kombinerat med bra pris.

Kikade lite på svh24.de, men deras hemsida är ju drygare än gud vet vad, och sortimentet sisådär. Ska kika igenom rekommenderade sajter liter mer noggrant och jämföra. Tbs-aachen såg intressant ut. Återkopplar när jag kommit lite längre i jämförelserna. Torde ju vara fler som är intresserad av Knipex och Wera häromkring :D
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.