R
Jag har en klippare enligt bilden nedan. Det som hände idag var att tändhatten lossnade från själva kabeln. Jag kollade i hatten och där sitter ett stift som jag trodde var intryckt i kabeln men de verkar som den bara ligger emot några tåtar inne i kabeln. Jag skruvade bort locket på gräsklipparen och såg att de bör gå att lossa hela tändkabeln inklusive nån del som tändhatten satt fast i. Kan man byta denna eller finns de andra lösningar man kan göra med de befintliga. Den funkar ju just nu men de känns bara som en tidsfråga innan kabeln lossar igen.
partner-p51-500cmd.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du kan kolla i andra delen av tändkabeln om det går att skruva / gänga ur den ur tändspolen.
Jag tycker att det borde gå men har du otur är den ingjuten och du får byta hela tändspolen.
Prova att gänga dit tändhatten så kanske den sitter lite bättre om det inte fungerar kan du skaffa en ny tändhatt som är gängbar.
 
Tändhatten skruvas på kabeln.
Stiftet du ser har en gänga.
Kapa tändkabeln 10mm sedan skruva på tändhatten. (Vanlig högergänga)

Micro hann före...
 
Redigerat:
R
den är helgjuten tyvärr...jag går ut och kapar en bit och ser om de går att skruva på den.
 
R
bild 1 (1).JPG
bild 2.JPG
bild 3.JPG
 
R
sådär, klar. Jag gjorde som ni skrev, kapade lite på tändkabeln och vecklade upp tändhatten så jag såg skruvgängan. Gängan var som en vanlig skruvände som jag gängade in i mitten på tändkabeln. Nu sitter den hårt och fint, tack ska ni ha!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.