Hej!

Vi har precis slipat vårt furugolv och kommer inte hinna lacka det innan målaren kommer och ska fixa tak och väggar. Vad är bäst att täcka med? Jag själv tänker att tackpapp kanske inte klarar fukt så bra och jag vill inte hyra in maskinen igen för att slipa om! =) Nu hittar jag något som kallas för lumppapp....på bilderna ser det ut som det är plast under, stämmer det? Finns även något som heter målarmatta?

Tack på förhand!
 
Ja, målarmatta finns det är plastad filt. Sen har du mjölkpapp också.
 
  • Gilla
TheEdge
  • Laddar…
Tack för svar, kollade upp Mjöklpapp på JULA och läste följande:

"Mjölkpappen kan användas på alla typer av underlag, men eftersom den är helt tät (och därmed inte släpper igenom fukt) rekommenderar vi att man inte låter pappen ligga mer än högst ett par dagar på parkett-/laminatgolv, detta eftersom golvet då kan ta skada av den instängda fukten."

Det kanske också är något man ska väga in....för det kommer nog ligga mer än 2 dagar.

Hmm how to do?! =)
 
Lumppapp är så vitt jag vet tänkt att ha under golv, det är inte plastat utan snarare ganska fuktkänsligt skulle jag säga.
 
  • Gilla
TheEdge
  • Laddar…
P pjkw skrev:
Lumppapp är så vitt jag vet tänkt att ha under golv, det är inte plastat utan snarare ganska fuktkänsligt skulle jag säga.
Biltemas lumppapp är plastad under och står emot genomslag, har själv använt som underlag vid målning. Den stora fördelen är att om lumpen läggs uppåt binder den damm och färg så mindre risk att man drar runt skit i jämförelse med en vanlig målarpapp.
 
Vi hade mjölkpapp på vårt nylackade golv under hela köksrenoveringen utan några problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.