T
Som jag förstått det ska täcklisten ligga uppemot en decimeter under markytan. Känns inte riktigt som att de planerat det så.

(Jag vet att det blev fel rubrik, det behöver ni inte kommentera :) )

Gul vattenpass över utgrävning vid husgrund, täcklisten syns ej under markytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu kan jag egentligen inget om detta, men kan det inte vara så att de kommer fylla upp mer mot huset för att få fall på marken ut från grunden?
 
Dom kommer ju fylla jord/grus ovanför det där, så nog kommer det bli rätt i slutändan skulle jag tro.
 
T
Det är möjligt (fast det var ok fall redan innan). Men jag får inte riktigt ihop det ändå. Det här är runt hörnet på andra sidan, mellan listens hösta punkt och fasadplankorna är det 17 cm till vänster och 13 till höger. Sträckan är fem meter, så om det ska få plats några centimeter jord över listen och vara lite fall blir det inte mycket utrymme kvar under plankorna i hörnet.

(Vi har redan behövt säga till dem eftersom de var på väg att lägga dräneringsröret en meter för högt på ett ställe, så förtroendekapitalet är lite begränsat.)

Husfasad med tegel och grundplatta, mätverktyg visar olika höjder på marken intill grunden.

Som jämförelse såg det ut såhär innan:

Markyta med lutning markerad med blå linje längs röd husvägg med grund och vit listen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.