Var inne i en butik som sålde Beckers färg, jag ska måla om huset (trä fasad) själv har jag ingen aning om vad det finns för typ av färger.

Han frågade mig när det var byggt, (93) då rekomenderade han Beckers Elite täcklasyr.

Han trodde att mitt hus var målad med lasyr sen tidigare, själv har jag ingen aning, men nu efter samtal med grannar som också ska måla så säger dom att det ska bara Beckers perfekt akrylat, eftersom huset är målat med akrylat.

Så min fråga kan jag måla med täcklasyr på träfasad som tidigare är målad med akrylat?

Har man bytesrätt på färg som är felköpt då säljaren rekomederade mig denna färg?

Tacksam för svar/ Niclas
 
Apex skrev:
Tjena!

Men är du medveten om att den produkt du köpt är halvblank.. akrylaten du har är halvmatt.

Om säljaren inte informerat om detta så har du bytesrätt.

nja bara om han frågade o säljaren sa fel :p Enligt beckers ( har pratat med en av deras säljare ) så ska man kunna måla exponyl elite täcklasyr (vattenburen alkydoljelasyr ) ovanpå expo fasadakrylat... men det är nog inget jag skulle rekomendera att göra på en hel fasad då det är ganska oprövat i min mening :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.