Hej!
I höstas tog jag ner ett stort träd på tomten vilket gjorde att grannens slitna gulbleka snickarbod blev väldigt synlig från min altan. Jag skulle vilja ha förslag på vad jag kan göra för att gömma eller täcka denna. Jag kan även tänka mig att ta bort växthuset på bilden, få mer yta och skapa något mysigt, ombonat gärna vintergrönt på hela denna yta. Har du förslag på vad man kan göra?

Jag bor i Göteborg.
 
  • Tomt med bubbelbad framför, del av en träaltan, slitna röda byggnader i bakgrunden och ett växthus till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det finns ju tusen förslag. Beror lite på om ni bara vill ha "bara" fägring (på håll eller syns ytan även inifrån?) eller om ni t. ex. behöver fler sitt-/liggplatser eller annan funktion på tomten?
Är det soligt eller skuggigt? Torrt eller fuktigt?
Kanske börja med att satsa att dit med "ett avslut" som ger insynsskydd, dvs en häck eller plank, som bakgrund.
Sen kan ni bygga på med buskar i olika form, höjd och färg med marktäckande låga växter som binder ihop.
Syns ytan inifrån även vintertid väljer ni vintervackra växter som prydnadsgräs, vintergröna klot och/eller pelare och buskar med snyggt (ej risigt) grenverk som uppstammade buskräd. Och tillför kanske belysning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.