Hej!

Har ett vitt köksbord med tålig bordsskiva i vad jag tror är högtryckslaminat, typ ett sånt här:

Vit köksbord med ovala kanter och smala metallben. Bordsskivan ser ut att vara i högtryckslaminat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Nyligen inträffade en incident där ett häftstift gick genom bordet.

Vitt köksbord i högtryckslaminat med små hål från häftstift i bordsskivan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag stör mig på hur det ser ut nu och undrar om det på något sätt går att fylla igen/täcka de små hålen eller om det bara är att leva med det?

Tack på förhand!
 
Det går nog att fylla hålen med snickerispackel och sedan dutta på lite vit snickerilack.
 
Jag skulle använda lagningsvax. Även känt som reparationsvax. Eftersom det är vitt är det bara att smälta i och skrapa jämnt, när man använder det på golv är det betydligt trixigare då man måste försöka matcha ådring osv.
 
Way back så använde vi tippex för småskador, fyller okej, är billigt och kritvitt.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
M M H skrev:
Ok! Den här kanske? [länk]
Ja om färgen matchar. Kan vara vettigare med en sats där en kritvit ingår och även andra färger så att du kan blanda till en bra.

Du behöver något att smälta vaxet med också, jag kör en lödpenna på gas, går nog med tändare också. Och så något att skrapa med. Kanske ett rakblad du tejpar på sidorna så att du får en tejps distans, och sen ett kreditkort du använder som sickel. Eller vad du nu har liggandes.
 
  • Gilla
M H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.