:surprised:Hej håller på att ersätta LG Electronic regulatorer för vattenburen golvvärme i fritidshuset för att kunna styra temperaturen.

Denna regulator Vit, digital termostat på vägg visar 20.9 grader Celsius. Märke: tado°. Texturerad tapet i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
finns inte att ”ersätta” med så jag tog en annan med 24v spänning.
”Junkers” ansluten som LK 1-2-4 24v
Nu får jag lite för höga temperaturer i köket 30 grader de övriga två ligger nog lite högt de med.
Är det någon som kan tipsa om vad jag bör ändra?
Vit termostat på texturerad vägg, reglage för temperatur, LK electronic-logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Digital termostat visar 22,1 grader Celsius, monterad på en vägg, märke Tado.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Första och sista bilden är en ”
tado° - trådlös temperatursensor”.
https://www.elon.se/varumarken/tado/tado-tad-104078

Mittenbilden, är det den nya givaren du bytte till? Trådbunden eller trådlös?
Hur ser den gamla givaren ut? Både utvändigt och invändigt?
Finns det någon kopplingsschema till den gamla?
 
Det är tado trådade och de gamla var kopplade på kontakterna 1, 2 samt 4 och i schemat skulle det motsvara 1=+, 4=- samt 2= A Dokument med diagram och tabell för installeringsinställningar, person i gråkläder syns delvis, förmodligen teknisk manual.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

24
Elektronikkomponenter inuti en öppen vit apparatlåda på ett bord, med schema och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det bara att det visar ”för hög” temperatur eller är det i verkligheten ”för hög” temperatur?
Om du hänger en traditionell termometer bredvid rumsgivarna vad visar termometern?

Vad händer om du byter plats på de två som visar 28° & 22°?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.