Hej, jag skrev ihop en liten dikt, eller vad man ska kalla det, tillägnad alla hantverkare där ute som faktiskt är seriösa och ser sitt jobb som en blåljus-tjänst. Fick inspiration att skriva den här texten när jag lämnade min pojk på dagis och såg ett så fint diktkort stå på ett bord.

Inser att den kan komma att tas emot som sarkasm med tanke på det negativa sediment som skapats på byggahus.se, inte minst på senare tid med massa tråkigheter som skett med oseriösa hantverkare. Jag skriver detta som en motpol till all den tråkiga feedback som ges och vill istället visa uppskattning till er som hjälper till i vardagen. Vad vore ens byggahus.se om inte ni seriösa hantverkare fanns här för att ge input? Ni vet vilka ni är.


Tack för alla gånger ni kommer och tittar trots att ni har det rätt fullt :love:

Tack för alla gånger ni står ut med alla våra dumma frågor :worried:

Tack för alla gånger ni dyker upp på avtalad tid och hinner slutföra arbetet :giggle:

Tack för alla offerter ni skriver, även fast det inte blev något :whistle:

Tack för alla gånger ni upptäcker smartare lösningar som är billigare :D


Tack för alla gånger ni skjuter på semestern för att hjälpa oss :p

Tack för alla gånger ni meddelar att ni ska på älgjakt så vi vet varför ni inte vill svara ;)

Tack för alla gånger ni följer branschregler :geek:

Tack för alla gånger ni fakturerar material utan för mycket påslag :)

Tack för alla gånger ni inte tar skitlång lunch :sleep::coffee:

Tack för alla gånger ni dyker upp rena och fräscha :poop:

Tack för alla gånger ni bjuder på något material eller inte låter en påbörjad kvart bli en hel timme :strong:

Tack för alla gånger ni inte pratar i telefon under er arbetstid :cool:

Tack för alla gånger ni skickar er auktoriserad personal på jobb :ok:



Tack för alla gånger ni finns när vi behöver er! :heart:


Tack! (y)
 
  • Gilla
  • Älska
Tiofingers-Perra och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.