Tack för all hjälp och all kunskap vi fick genom forumet när vi byggde nytt kök i vår 70-talslägenhet! Jag har lagt in bilder under "Bilder" och rubriken Vårt nya kök.


 
  • web1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Snyggt.
Vad är det för belysning i den öppna hyllan?
 
Jättefint kök! Jag gillar särskilt den öppna hyllan över diskhon.
 
jätte jättesnyggt kök, framförallt den öppna hyllan. Jag gillar oxå skarpt bänkskivan i rostfritt, var hittade du den?
 
Mkt snyggt! Har du fler bilder? Va är de för märke på köket?
 
Grymt snyggt, väldigt likt det vi håller på att få färdigt nu, också köpt en måttbeställd rostfri bänk.
Tips för att putsa den är ett medel som heter Universal-Stein, blir otroligt fin yta med den.

/Magnus
 
marie79t skrev:
jätte jättesnyggt kök, framförallt den öppna hyllan. Jag gillar oxå skarpt bänkskivan i rostfritt, var hittade du den?
Här har jag köpt min rostfria bänk: http://www.ablandskronarostfria.se/

Mvh Magnus
 
Spännande detalj med den infällda hushållsvågen i bänkskivan. Vad blev den ungefärliga kostnaden? Gick den att ställa om från pound till kilogram?
 
JF. skrev:
Mkt snyggt! Har du fler bilder? Va är de för märke på köket?
Ser ut som ett IKEAkök på luckor, vitvaror och kran, dock inte bänkskivan....
 
Tack för snälla kommentarer! Här kommer några svar på frågor:

Köket är specialgjort efter min egen design, tillverkat och monterat av Jonas Davidsson Finsnickeri (i NV-Skåne) med Häfele hårdvaror.

Diskbänken måttbeställdes hos Landskrona Rostfria.

Kranen, micron, kyl/frys, taklampor och en del lådinredning från IKEA. Ugn/induktionshäll Siemens, diskmaskin Whirlpool, utdragsfläkt Elektrolux. Jag valde vitvaror efter testresultat och prestanda i förhållande till pris.

Vågen heter Escali Pronto och går att beställa från USA via webben för ungefär 60 USD, men det tog en ofantlig tid för Postens (rätt dyra) interna tullklarering och många, många telefonsamtal. Den går att ställa både på kg och lb.

Belysningen i de öppna hyllorna på respektive sida av detta parallellkök är dimbar LED-strip från Häfele, men många andra säljer liknande.

Fler bilder på Bilder/Kök/Vårt nya kök här på Byggahus.se, se länken:
http://www.byggahus.se/bilder/showgallery.php/cat/548
 
Glömde säga att bänskivan på andra sidan köket är Virrvarr ljusgrå, liksom stänkskyddet över diskbänken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.