Vad har ni för tablet/surfplatta (alltså Ipad/samsung galaxy etc) o vad använder ni den till?
 
iPad2 32 GB utan 3G. Surfar och mejlar, betalar räkningar, läser morgontidningen, tittar på Svt Play etc. lyssnar på musik, spelar spel, ungarna använder den (alltför) flitigt. iPaden har ersatt min bärbara dator till 95%. Jag använder den t.ex. nu.
 
Redigerat:
iPad2 64gb 3G, slösurfar, tapatalk, betalar räkningar osv. Har nästan ersatt laptopen hemma.

Eftersom jobbet betalar så blir det även mail, VPN, skriva dokument, fjärrskrivbord mot servrar o annan administration. Fungerar förvånansvärt smidigt.
 
Ipad 1 och Ipad 2 (jag o frun har varsin).

Vi använder dem som komplement till andra datorer just för att de alltid är påslagna dygnet runt = snabbt kan användas.

Har dock blivit till allt utom just administrativt arbete (räkningar mm). Alltså surfa efter info, surfa forum via tapatalk. Streama musik med hjälp av airfoil till stereo och hemmabioanläggningar. Ha en uppdaterad lista på filmsamlingen med nr för hyllförvaring/trailers via dvd profiler. Kör dem som multifjärr i biorummet (samma med våra mobiler) någon av dem är alltid med så man slipper de vanliga fjärrarna. Kör självklart facebook, mail etc via Ipaden mm mm
 
Jag har en Nook Color som jag kör cm7 på.

Ungarna spelar spel på den, jag spelar, surfar, kollar mail, YouTube etc... Ersätter i mångt och mycket laptopen.

Sent from my NookColor using Tapatalk
 
Vi köpte var sin iPad2 32 GB med 3G i våras men jag klarade inta av att vara inlåst i Itunes så jag sålde den min och ersatte den med en Samsung Galaxy Tab 10.1 som jag trivs med, Jag använder den på samma sätt som min Laptop, dvs på ställen där den är mer praktiskt, t.ex resor, i sängen ibland när jag vill kolla upp något jag glömt och recept i köket. Men skulle jag välja en så är valet enkelt, min Laptop med SSD disk. Den startar upp på 7-8 sekunder och från standby på 3 sek. Bra tangentbord och batteritid på mer än 7 timmar. Paddan är bara oundbärlig på resor.
 
S
har ipad2 funkar fint underlägg för kaffekanan.
men taben är fin fin. har alla ritningar på pågående bygge på den. bra med mikrosd. bara i yrket använder jag den.
 
Kör på en Sony Tablet S , 16GB Wifi. Använder den som de flesta här som ett surfkomplement, lite spel osv , men den största anledningen till köpet och den största användningen är den inbyggda fjärrkontrollen som jag styr hemmabio, TV, Projektor, Satellitbox och allting annat här hemma som kräver fjärrkontroll. Det gör den riktigt bra och det är väldigt lätt att lära upp den ifall fjärrkontrollerna inte finns i databasen eller bara för att göra om befintliga kontroller.
Det enda jag saknar i fjärrkontrollappen är makron, men det är väl bara att hoppas att Sony släpper drivrutinerna så tredjepartsprogrammerare kan utveckla ännu bättre program.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.