Hur enklast ta lös element som är anslutna enligt bild? Radiator ansluten till kopparledningar med termostatventil vid en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Finns inte så många sätt att göra det på..............du lossar muttrarna på rören.
 
Aha! :D
Jo så långt va jag med. Kan jag proppa dessa rör med nån invändig propp?
Det finns så jag kan krana av vid värmepumpen, både tillopp och retur.
 
Lossa termostaten och lyft bort plåten på sidan och bakom sitter det nog ett koppel som kanske går att stänga, 2-rörs du har.oavsett om du stänger vid VP så finns tryck kvar i exspanionskärlet och släps inte det, så fram med badhanduken :D blir en bra dusch. Lossar du direkt så kommer det mycket vatten ut på golvet.
 
Avstängare vid pumpen.
 
  • Kopparrör och avstängningsventiler monterade på en vägg ovanför rör-isolerad tank.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Syns lite dåligt, men kan du stänga in VP och kärl mot elementsidan så går det. Men det är fortfarande lite tryck som ska ner, och vatten kommer att rinna ur på den våning som du ska ta bort på. är ju flera element där, kolla bakom sidoplåten, den går att haka av helt om du tar bort termostaten.
 
J jonaserik skrev:
Syns lite dåligt, men kan du stänga in VP och kärl mot elementsidan så går det. Men det är fortfarande lite tryck som ska ner, och vatten kommer att rinna ur på den våning som du ska ta bort på. är ju flera element där, kolla bakom sidoplåten, den går att haka av helt om du tar bort termostaten.
Ska ta loss termostaten och plåten å ta ny bild.
 
Det finns inga dolda avstängningar på Thermopanel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.