Hej, måste bara fråga vad ni tycker om stockholm fiber?
Jag tog de istället för Telia pga priset och enligt dom lättare/billigare internet leverentörer. De sa att de skulle återkomma när de börjar. Hörde inget under lång tid men fick en förfrågan om jag ville ha finansiering på bredbandet och utgick från att ngt var på gång. Nu har de börjat gräva i området så jag ringde Stockholm Fiber och då säger de att vi var för få som anmält oss? Och vi inte ska få ngt via Stockholm Fiber! Ringer Telia som oxå var ute med offert samtidigt och då säger de att det kostar 35 000, dvs vi har missat chansen att få Telia pga Stockholm Fiber. Ok, det var dumt att lyssna på dom och inte välja Telia men jag måste säga att det inte var lätt att veta. Så jag rekomenderar ingen att ta Stockholm Fiber. Vi bor i Kynäs Huddinge. Ngn annan som vet vad man ska göra nu?
 
  • Gilla
OXYD
  • Laddar…
Betala 35.000:-
 
Eller ha is i magen och vänta, eventuellt så återkommer dom med ett lägre pris igen senare. Det gjorde dom i Segeltorp.
 
Det beror lite på hur det ser ut i området. Har de haft tunnt med anslutningar brukar de köra en andra våg men kräver de dig på 35' redan nu är chansen liten att de kommer igen...
 
Jag är i precis samma läge som du (bor i samma område). Beställde fiber av Stockholm fiber i december 2013, fick bekräftelse från dem att dom skulle bygga. Nu, 9 månader senare får jag beskedet att det inte blir något. Telia tar nu 35 000:- (19 900:- om jag hade vald dom i januari). Jag hade två leverantörer att välja på, resultatet blir att jag inte får någon fiber alls! Telia säger att dom kommer ut med en ny kampanj i området om ca 18 till 24 månader, så det är bara och köra vidare på en långsam uppkoppling och vänta i 2 år till.
 
Hej, bra eller dåligt men då vet jag att jag inte är ensam och kontentan blir att man ska ta "Jätten" och inte små uppstickare tyvärr. Har alltid trott att man ska gynna små uppstickare och att man då kan vinna på det båda två men inte i detta fall. Så min rekomendation, TA INTE STOCKHOLM FIBER! Vinsten var för dålig mot vad förlusten blev:(
 
nippas skrev:
H Ringer Telia som oxå var ute med offert samtidigt och då säger de att det kostar 35 000, dvs vi har missat chansen att få Telia pga Stockholm Fiber.
Du har inte missat chansen att få Telia pga Stockholm Fiber, du har missat Telia pga att du själv aktivt valt att kontraktera Stockholm Fiber. Du har bara dig själv att skylla.

Du har garanterat också läst den långa tråden om fiber i huddinge här på forumet, där just frågan om Telia vs SF debatterades flitigt. Har jag fel när jag säger att kontentan av den tråden var att Telia var det säkra kortet och du valde mot bättre vetande att gå på SF?

Att Telia skulle lägga fiber var ju givet från början eftersom man nu lägger fiber även under den täckningsgrad man officiellt har (och även det står att läsa i tråden ovan och andra relaterade trådar).

Ska du ha någon synpunkt på detta är det väl vettigare med lite självkritik och möjligen kan man ha synpunkt på att det är 16kkr dyrare att ansluta sig till Telia i efterhand, när projektet knappt börjat, men ej heller det är ju en okänd policy....
 
  • Gilla
dunderklumpen
  • Laddar…
Om jag hade läst den långa tråden hade jag inte skrivit detta.... Som du ser i början var det ställt som en fråga och jag skyller inte på ngn annan än mig själv att jag valde SF.
Men tack MathiasS för att du säger det, för nu vet jag det och det är alltid bra att få sådan viktig information i efterhand. Jag tacka och bockar.

Nippas

P.S Skaffa ett jobb istället...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.