Har planer på att ta ett hål i klinkersgolvet i badrummet hålet blir 85*85 funkar det med en multimaster har för mig jag sett blad för kakel. Ska ju även igenom 15 mm spakel samt golvgips och spånskiva men det ska väl gå:)
 
Kommer inte åt med vinkelslipen och hålet ska vara fint så jag kan stoppa ner ett 80*80 rör och endast mjukfoda runt och måtten är naturligtvis i mm som alltid:)
 
Jag fick med ett kakelsätt till Fein, men skulle nog inte använda det till ditt jobb, tror det mest är till för krafsa ur fogar och andra småjobb.
Det finns ju hålsågar för betong i dimensioner du skall ta upp, hade testat det först.
 
Men det ska vara ett fyrkantigt hål 85*85 mm skulle det vara runt vore det inga problem ska ta ett 120 mm hål i en betong vägg också men kan låna en pixi maskin till det men hur fixar man klinkers ? Det blir bara 2 sidor jag behöver kapa för hålet blir i ett hörn.
 
Kan du inte knacka lös plattan och skära till denna separat? En dremmel hade kanske funkat, har för mig att det fanns ett tillbehör för att skära kakel.
 
Med lite kylning bör det fungera alldeles utmärkt :)
 
Kan ju faktiskt borra med en kakelborr först så blir det mindre att såga och kylning är nog bra kanske blåsa med tryckluft.
 
Hur går det med tätskicktet om du sågar ett hål i badrumsgolvet?
 
thomas33 skrev:
Hur går det med tätskicktet om du sågar ett hål i badrumsgolvet?
Man får tänka att det är som en jätteskruv (om än fyrkantig), så mycket silikon ned i hålet innan röret trycks dit.
 
Klart tätskicktet pajar men hålet hamnar bredvid dörren och blir det så mycket vatten på golvet rinner det ut till vardagsrummet i alla fall. Hålet ska vara till ett ventilations rör.
 
thomas33 skrev:
Hur går det med tätskicktet om du sågar ett hål i badrumsgolvet?
Säger inte det sig själv?
 
Hur gick det? Blev det något hål? Nyfiken på om bladen funkade.
 
Hålet är klart gick ganska segt men det gick och golvvärmen är fortfarande hel :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.