M
Hallå!

Var inne i en kattvind som används som garderob och funderade.
Kom då att tänka på att det ser ut som att dem klätt in takstolarna med panel. Lättade lite på ena listen och det drog en del kalluft därifrån då.

Tycker det hade vart fräckt att ta fram takstolarna av timmer, men man måste väl kunna förutsätta att det går att komma runt luftdraget genom att dreva med lindrev vid eventuella otätheter?
Listerna kommer sättas tillbaka om vi tar bort den inklädande panelen.
Vit panel är undertak mot vinden.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat av moderator:
det är klart det går men det kanske är mycket jobb för ingenting men ni kanske befinner er därinne mycket? Stocken kanske inte alls är lika bred som påbyggnaden så det kanske inte är så enkelt. Kanske slutar med ny panel ända mot stocken innan det är klart.
 
M
Nja - riva bort den panel som täcker takstolen kan ju inte ta mer än 45min.
Takstolarna är även dem av timmer så den borde vara lika stor som panelen påvisar.

Nä så ofta är vi väl inte där, men det hade vart kul att få fram den :)
 
Det borde, som du säger, inte vara några problem. Jag tycker synligt timmer är kanonsnyggt, så kör så det ryker!
 
  • Gilla
Marcussjogren
  • Laddar…
M
Ja jag tycker också det är görsnyggt! Har även kommit på att det måste vara timmer som dem har klätt in i hallen på övervåningen, en helt absurd handling i mitt tycke, men så är vi ju olika :) dem har även TAPETSERAT murstockarna i samma hall. Ingen känsla för nåt! ;)

Ska försöka verifiera stockarna i hallen genom att kolla på vinden, stämmer det så ryker allt beklädnaden där med!
 
Då hoppas vi på det bästa 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.