Hej.
Jag ska byta innertak i ett badrum och undrar hur ni skulle löst det hela med en ventil som går till ett eternitrör?
Funderar på att ta bort den för att få bort den gamla masoniten men är lite rädd för att det ska damma asbest då.
 
  • Ventil i taket nära trävägg, ansluten till eternitrör, med synlig äldre masonit runt omkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ventilen sitter troligen fast i taket, utan något fäste direkt i eternitkanalen. Så det borde inte damma asbest om du tar bort den..

Det syns inte hur ventilen sitter fast, de jag har sett tidigare av den typen har haft skruvar upp i taket. Men det syns inga skruvar på din bild.

Om du bryter bort den och vill vara lite extra säker så kan du ju spänna en plastfolie under den mot taket.
 
  • Gilla
poppe12
  • Laddar…
Hej jag ska berätta hur det gått, om någon annan skulle stöta på liknande problem:
Ventilen satt mycket riktigt fast i taket och inte i eternitkanalen. Den var spikad inuti ventilen i brädorna till taket. Om man tar bort tallriken så kan man se spikskallarna.
Tack för svar!!
En smutsig och dammig takventil fastspikad i taket med synliga spikskallar och borttagen tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.