Vill ta bort vattenburet elemen och skruvat ner termostaten
och stängt returen så gott jag kunnat.

Kunde inte skruva returen jättemycket så för att testa så luftade jag och tänkte att om det är stängt så kommer sluta komma vatten rätt snabbt.
Det har nu kommit typ 4-5 liter. Betyder det att returen inte är stängd?

Några tips på hur man kan stänga. Kan man ta bort elementet och plugga med lock returenfrån ett annat element?
 
Eftersom vatten är i det närmaste okomprimerbart så är det inte många centiliter vatten som ska komma när man "luftar" om ventilerna är täta.

Priva att skruva returen fram-å-tillbaka flera gånger å försök att dra åt hårdare för varje gång.

Om inte det hjälper så är det antingen att frysa rören eller att tappa ur delar av systemet som gäller.
 
  • Gilla
glomde
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Eftersom vatten är i det närmaste okomprimerbart så är det inte många centiliter vatten som ska komma när man "luftar" om ventilerna är täta.

Priva att skruva returen fram-å-tillbaka flera gånger å försök att dra åt hårdare för varje gång.

Om inte det hjälper så är det antingen att frysa rören eller att tappa ur delar av systemet som ku de
Kunde skruva i den rätt många varv till med ditt trick men kommer fortfarande vatten när jag luftar 😞
Det kommer även vatten ur returen när jag öppnar "locket/mutter" där den sitter.

Hur långt ner ska returen gå att skruva ner egentligen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.