Hej. Jag ska göra en mindre renovering i min bostadsrätt och jag undrar lite hur jag går tillväga för att montera bort mina vattenburna element tillfälligt.

På bilden nedan ser ni hur elementet ser ut, hur går jag tillväga för att ta bort detta? Behövs några speciella verktyg? Något speciellt att tänka på vid demontering och tillbakamontage?

Tack på förhand!
 
  • Vattenburet element monterat på en gul vägg, med anslutningar och termostatventil synliga på höger sida, golv täckt av beige linoleum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väggmonterat, vitt vattenburet element med synliga röranslutningar och en termostat. Ovanför elementet sitter en elcentral med tillhörande strömbrytare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenburet element monterat under ett fönster med vita persienner, placerat på en vägg med vit målarfärg och parkettgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenburet element monterat på en vägg i en bostadsrätt med en sektion av gammal tapet synlig ovanför elementet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
Är du säker på att det är dina element och inte föreningens? Börja prata med styrelsen. :)
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Normalt tillhör hela värmesystemet BR-föreningens ansvar rörutom utsidan på radiatorerna.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.