Tja, visste inte riktigt vart jag skulle nåla denna tråden men här kommer den, jag har precis rivit bort gips från en mellanvägg som vars reglar sitter (spikade :confused:) mot 2 gipsväggar i sidorna och 2 betongväggar upp och ner, dum och envis som jag var försökte jag använda kofot för att få loss det från gipsväggen och istället ficka jag ett hål i gipsväggen, har nån tips på hur jag ska gå tillväga för att få bort reglarna så smidigt som möjligt :)?
 
Vet inte om jag förstår din beskrivning riktigt men verktygen för väggrivning är kofot och tigersåg.
 
Ola78 skrev:
Använd en spikutdragare och dra ut spiken med så skonar du väggen som mellanväggen ansluter mot. [länk]
Jag tror inte den där spikudragaren kommer funka då dom på nåt sätt lyckats spika det så djupt att det är typ 3 cm hål innan man ser spikhuvudet, jag funderar på att använda en vinkelslip att slipa ner spikarna från sidorna, men vet inte om det kommer funka.
 
Multimaster eller liknande, in bakom och såga av spikarna bara! Sen är det nog bara att plocka bort reglarna.
 
Men varför krångla till det är det finns ett verktyg, tigersågen, som är framtaget för att just riva.... Mao såga av spikar och reglar.
 
För att det är svårt att komma åt med tigersåg mellan vägg och regel?

Annars är väl tigersågen ypperlig :)
 
Använde vinkelslip, lite rökigt när träet börjar brinna men annars väldigt smidigt :)

Edit: Ska man lägga cement där regeln satt i golvet? resten av golvet är betong på bägge sidor med plastmatta över, jag tänkte lägga parkettgolv ovanpå.
 
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.