Ska lägga nytt golv i köket. Tänkte ta bort plastmattan men tror jag ångrar mig då den släpper på mitten när man river i den,förmodligen limmad. Rummet är 15kvm uploadfromtaptalk1334036025361.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
. Om jag behåller den hur gör jag med ojämnheterna i golvet? Mattan låg tex inte under köksskåpen och på några ställen finns bara den undre,bruna delen av mattan kvar. Kan man använda lumppapp?
 
Det bruna under mattan är tjärpapp och är inte en del av mattan. Det svarta limmet under pappen kan innehålla asbest, så riv inte i pappen innan du skickat iväg prov.

Linoleummattan river du enkelt väck. Den är förvisso limmad (de mörkbruna fläckarna på bilden) men den släpper lätt från pappen. Skär den i 50cm remsor med krokblad och börja dra så är den uppe och ute på under 10 minuter.

Ska du ha laminat eller parkett så fungerar den bruna pappen utmärkt som underlag för det. Komplettera med grålumppapp där det behövs.
 
1337 skrev:
Det bruna under mattan är tjärpapp och är inte en del av mattan. Det svarta limmet under pappen kan innehålla asbest, så riv inte i pappen innan du skickat iväg prov.

Linoleummattan river du enkelt väck. Den är förvisso limmad (de mörkbruna fläckarna på bilden) men den släpper lätt från pappen. Skär den i 50cm remsor med krokblad och börja dra så är den uppe och ute på under 10 minuter.

Ska du ha laminat eller parkett så fungerar den bruna pappen utmärkt som underlag för det. Komplettera med grålumppapp där det behövs.
Stort tack!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.