Hej!

Håller på med det sista i köket , fick stenskivan i går

Kommer hem , så ser jag att dom har monterat fel vask i den , är dock samma urtagningsmått på den andra vi ska ha . Men går det att få bort vasken när stenen är på plats ?

Förmodar att man bara silikonar samt trycker fast vasken , men hur får man bort en sådan ?
 
Den är antagligen limmad fast, och inte bara fäst med silikon. Om du inte ska behålla den gamla diskhon så kan du försöka bända loss den försiktigt, men. Börja dock med att skruva bort klippsen som antagligen sitter på undersidan av diskhon som är fastspända i stenskivan. Vad är det för sten?

MEN, har väldigt svårt att tro att din andra vask kommer passa om det inte är från samma tillverkare.
Dom flesta tillverkare har olika tjocka plåtar, endast någon mm men den kan spela stor roll på en planlimmad diskho.
Bredden på kanten kan också variera och även radien i hörnen.

Är det inte upp till firman som har levererat skivan att byta diskho om dom har monterat fel?
 
Hej!
Det är svart granit
Det är exakt samma vask ifrån samma tillverkare.
Fast annorlunda design på den vi skulle ha.
Men fick till mig att dom kunde byta detta på plats , för som sagt inte vi som har gjort fel utan stenhuggaren.

Enligt dom så kunde dom byta den på plats , men verkar svårt att gör det på plats om du frågar mig
För nu kommer kakelsättaren imorgon o enligt stenhuggaren så var det inga problem , så får ju hålla tummarna att dom inte behöver lyfta ut stenskivan .
 
Det är inte det lättaste att göra. Har själv monterat ett antal stenskivor. När vi bland annat monterat underlimmade diskhoar så kunde man ställa sig i diskhon utan att den lossnade.
Bevisar hur starkt limmet kan vara.
 
Hej

Fick svar ifrån dom att det kunde dom lösa på plats , så det ska bli "roligt" att se hur dom ska lösa ut det , utan att bryta i sönder något då ..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.