Hej,

Hur tar man enklast (och bäst) bort ogräs som precis fått fäste mellan markstenar?

Funkar tex roundup och ogräsättika? Eller blir det missfärgningar?

Eller måste man helt enkelt ställa sig och skrapa bort det på det gamla hederliga sättet?
 
Blåslampa/ogräsbrännare funkar ypperligt!
 
Instämmer med föregående talare!
 
Salt funkar för oss som inte vill leka mordbrännare.
 
Vill inte alla leka med elden?
 
Kör också med gasolbrännaren för ogräset mellan plattorna.
På grus så kör jag med salt.
 
Då blir det gasolbrännaren!

Tack för alla svar.
 
HAR DU MARKSTEN AV BETONG SÅ ANVÄND DÅ EJ SALT FÖR GUDS SKULL...
FRÄTER SÖNDER STENEN....
oj caps lock...ber om ursäkt.......
ta brännare som andra sagt...
mvh
estwing
 
Brännare som redan sagts eller så tar man vitlut direkt från fabriken :blushing:
 
Jag har en annorlunda lösning, jag har en gjuten betongplatta under och då blir det inte så mycket näring åt det gröna, grannfrun tycker det är härligare med eld, liksom glöder i ögonen.

Sedan har jag värmeslingor i plattan också så det blir plattgång året runt.

Protte
 
Ni som använder brännare hur gör ni. Jag förbrukare 3-6 gasflaskor årligen men ser inga enorma resultat. Ungefär hur länge bränner ni och hur ofta?
 
storkarp skrev:
Ni som använder brännare hur gör ni. Jag förbrukare 3-6 gasflaskor årligen men ser inga enorma resultat. Ungefär hur länge bränner ni och hur ofta?
Grejen är att man inte ska elda upp ogräset utan bara värma det så det slokar. Då sprängs cellerna i växten och den kan inte behålla vätska och torkar ut (eller något liknande..). Även roten dör eftersom musten långsamt sugs ur växten. Man ser ofta "kommungubbarna" gå runt och elda ogräs tyvärr. Detta är helt värdelöst och ogräset är uppe igen inom en vecka eftersom roten klarar sig om man eldar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.