Jag är mitt uppe i ett projekt att byta kök. Det gamla köket är borta, gamla plastmattan är borta etc.

Jag vill nu lägga nytt golv men det är en stor klump med flytspackel under vattenrören.. Kan/ska man ta bort detta? Jag knackade bort ungefär hälften tills det blev ett rätt stort hål i golvet (antagligen därför dom flytspacklat). Sen vågade jag inte fortsätta..

Vad händer om jag fortsätter? Blir det bara ett litet hål som jag kan spackla igen? Kommer jag hälsa på grannen nedanför? Kommer det spruta vatten? Frågorna är många..

Bifogar en bild på innan jag började knacka loss det samt en bild på hur långt jag kom tills jag inte vågade fortsätta.

Tacksam för svar!
 
  • Renoveringsprojekt med borttaget flytspackel runt vattenrör på ett betonggolv med synliga rester och hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golv med borttaget flytspackel runt vattenrör, visar rör och grusigt underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är någon som kvickt&lätt har fyllt igen en håla med vad som råkade finnas närmast. Knacka bort skiten, men var försiktig ifall det finns några rör eller annat i närheten, och spackla igen med bruk, reparationsbetong el liknande.
 
Ok, då ska jag knacka bort resten också :) Vad kan vara anledningen till att det är ett stort hål just under vattenrören? Kan det ha något att göra med stambytet som utfördes för några år sedan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.