En lättskött grön häck intill en liten stenmur vid en grusparkering i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En mur omgiven av buskar framför parkering med grusyta, murstenar syns utstickande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min trädgård har en liten mur och sedan buskar (se bild) jag funderar på att ta bort buskarna och ev bara ha muren alt ta bort muren med och göra om helt. Men skulle behöva lite tips på vad jag kan göra ist. Detta är från min parkering och det första man kommer till när man kommer till oss. Känns som det blir tomt om jag inte har något som ersätter häcken. Lättskött ska det vara och helst inte ramla ihop. Muren har börjat rasa på sina ställen, trycka utåt på nåt sätt.

har inte klippt häcken på bilden, men det får ni ha överseende med :)

Trädgårdsmur med buskar bredvid grusad parkeringsplats, muren börjar rasa utåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad är felet med häcken då? I mina ögon ser den tät och fin ut. :D
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vad är felet med häcken då? I mina ögon ser den tät och fin ut. :D
är egentligen inget fel. Men känner att jag vill förändra. Finns ett par buskar som håller på att dö och ungefär lika mycket häck som man ser, lika mycket saknas. Klart man kan ju köpa fler buskar och plantera.
Absolut ingenting jag tänkt göra i år eller så, utan mer funderar på och tänkte man kan få tips innan man ev gör något mindre bra och tar bort häcken ogenomtänkt.
 
BirgitS
Att enstaka buskar dör i en för övrigt tät häck brukar inte göra just något utan buskarna på var sida om hålet skickar ut grenar åt sidan tills det inte är något hål längre.
Muren kan tryckas utåt av buskarnas växande rotsystem, om det inte är gjord på ett tillräckligt stabilt sätt.

Ett alternativ är ju ett staket, men det blir ju mer insyn då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.