Hej!

Jag ska lägga nytt golv och ska ta bort det gamla golven som förmodligen är sen 60-talet.
Vad kan det svara på bilden vara och hur får jag enklast bort det? Släpper enkelt på vissa ställen men dunderdrygt och försöka skrapa bort på andra.
 
  • Delvis borttaget gammalt golv där vissa delar är lossade och andra fäster vid underlaget, verktyg syns på bilden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
W Wh00p skrev:
Hej!

Jag ska lägga nytt golv och ska ta bort det gamla golven som förmodligen är sen 60-talet.
Vad kan det svara på bilden vara och hur får jag enklast bort det? Släpper enkelt på vissa ställen men dunderdrygt och försöka skrapa bort på andra.
Hyr en mattstripper (y)
 
T Tompafix skrev:
Hyr en mattstripper (y)
Ok, jag ska undersöka det. Kan du se vad det är för typ av golv och det svarta ”golvskyddet” är för något?
 
W Wh00p skrev:
Ok, jag ska undersöka det. Kan du se vad det är för typ av golv och det svarta ”golvskyddet” är för något?
Kan vara ett linoneumgolv. Det svarta däremot kan var många saker. Kan vara tjära som fuktskydd eller svartlim som innehåller asbest. Ett labb kan ge dig svar.
 
T Tompafix skrev:
Kan vara ett linoneumgolv. Det svarta däremot kan var många saker. Kan vara tjära som fuktskydd eller svartlim som innehåller asbest. Ett labb kan ge dig svar.
Tack för svar! Vi skickade det svarta till labb för någon vecka sedan - ingen asbest
 
W Wh00p skrev:
Tack för svar! Vi skickade det svarta till labb för någon vecka sedan - ingen asbest
Perfekt! Kan verkligen rekommendera en mattstripper. Jag stod med kofot, m.m. i min hall och fick bort en kvm på ca 1h. Satt som berget. Med mattstrippern så fick jag bort de övriga 17kvm på 45min :rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.