Jag behöver dreva mina balkongdörrar men får inte bort fodret, hur gör man ?
Har försökt bända mellan dörrkarmen och fodret med ett stämjärn men fodret sitter sitter fast.
Har dragit med spackelspade mellan fodret och regeln för att kolla om det är spikat men det verkar det inte vara så hur gör man ? Bifogar en bild
Balkongdörr med mörkbrunt fört som sitter fast, synlig dörrkarm och del av vitt vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det bör vara spikat i väggregeln.
 
Syns några spik/dyckert/stift?
Det kanske går att slå in dem helt.

Men det är väl tänkbart att fodren satts upp av en person som siktar på ett tusenårsrike,
och hjälpt till med lite lim/sättlim också.

OBS bara gissningar!
 
Är det en vinkel list? Ser lite dåligt i mobilen. Dåkan den vara spikad från båda håll, jag hade försökt lyfta den från väggen och använt en fensåg för att kapa spiken. Under gensågen hade jag lagt en spadel spade för att skydda tapeten. Seda borde det gå att dra ut de övriga spiken,
Annars är det milt våld samt nya lister som gäller.
 
Fundering, ser ut som det är salningen du avser och att det inte har några foder.
De kan vara satta med kraftigare spikar där man förr plattade till huvudet med en hammare innan man drog i dem för att de inte skulle synas så mycket. Det kan finnas tunna distanser mellan regel och salning, så kolla att du kan dra hela vägen och inte har stopp bitvis.
 
J
Håller med Anders. Det du kallar lister är salningen, alltså brädor på tvären, spikade rätt in i dörrhålet innan karmen sattes dit. Det du ser är kortsidan av dem. De går inte ta bort. Troligen därför det drar också, eftersom det inte finns plats för att täta.
 
Ok salning nu vet jag vad detta är och det stämmer nog och förklarar problemet. Hur gör jag då för att få tätt runt dörrarna ?
 
E
Har du inte möjlighet att dreva från utsidan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.