Hej!

Ska ta bort färg som sitter på puts i köket för att undvika fula skarvar och då färgen på rätt många ställen sitter taskigt. Tre lager färg är det där det översta är ganska lätt att få bort. Biltema har en spray man sprayar på och väntar någon minut sen ska det vara lätt att ta bort. Att det inte är så miljövänligt kan jag tänka mig men är den iövrigt bra? Vet någon om något bra sätt att ta bort färg på? Handlar om 5kvm golvyta och 2,5 meter i höjd.

 
C
Jonasc skrev:
Hej!

Ska ta bort färg som sitter på puts i köket för att undvika fula skarvar och då färgen på rätt många ställen sitter taskigt. Tre lager färg är det där det översta är ganska lätt att få bort. Biltema har en spray man sprayar på och väntar någon minut sen ska det vara lätt att ta bort. Att det inte är så miljövänligt kan jag tänka mig men är den iövrigt bra? Vet någon om något bra sätt att ta bort färg på? Handlar om 5kvm golvyta och 2,5 meter i höjd.
Om du har tur så är innersta lagret limfärg eller spackel som är vattenlöslig och då är det lätt att ta bort. Bara att blöta ordentligt och sedan skrapa. Annars är det nog skrapa som gäller... Jag har använt en ca. 5 cm bred spackel med ordentligt hantag och vässar upp eggen med en fil emellanåt. Sk*tjobbigt...
 
varför måste du ta bort färglagrena..låter onödigt jobbigt..vad är det för skarvar som du inte kan dölja med vanlig bredspackling??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.