Går det att bort en underlimmad Franke ho från en laminatskiva och få bort alla limrester tro Ni?

Funderar på att köpa en som suttit på kontoret nämligen.. Skivan är helt ny och levererad av Kvik.. Va tror Ni?
 
Ganska minimal chans att du får loss den utan att spräcka laminatet då det ofta är tvåkomponents lim de använder vid underlimningarna så jag hade inte chansat om det kostat mig pengar.
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Ganska minimal chans att du får loss den utan att spräcka laminatet då det ofta är tvåkomponents lim de använder vid underlimningarna så jag hade inte chansat om det kostat mig pengar.
Hon är redan utsågad från skivan så den är det ingen fara med. Det är hon jag undrar om den går att rädda.. Antingen för underlimmning i en annan skiva eller i bästa fall om allt lim går bort så planmonterad...
 
Ok... jag misstolkade dig...
Trodde du skulle byta ut hon...

Men då bör du kunna klara detta med hjälp av varmluftspistol...
Ev. kan du ta nytta av en slipkloss för att få bort sista resterna på hon...
Det är ju en yta som inte blir synlig om du underlimmar den igen...
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Ok... jag misstolkade dig...
Trodde du skulle byta ut hon...

Men då bör du kunna klara detta med hjälp av varmluftspistol...
Ev. kan du ta nytta av en slipkloss för att få bort sista resterna på hon...
Det är ju en yta som inte blir synlig om du underlimmar den igen...
Problemet är att jag helst vill planmontera hon då den ska sitta i en stenkompositskiva och jag vill för att undvika fula kanter helt inte underlimmad den.

Brukar leverantörerna slipa kanten på plåten innan limning eller limmar man bara dit hon som den är? Är det enkelt att putsa upp rotsfritt plåt på hoar till bra skick om det ev skulle bli svårt att få bort laminaten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.