Hej, jag undrar hur processen är när man tar bort en blandare. Det kommer dröja en liten tid innan den nya blandaren ska kopplas in, under tiden behöver jag slå på vattnet för att kunna nyttja badrummet. Jag hittar flertalet guider på hur man byter blandare men inte hur man gör just detta. När kranen är demonterad så behöver man ju ha något typ av stopp för att kunna sätta på vattnet igen.

Tacksam för svar
 
Krilleman
S somesundaymorning skrev:
Hej, jag undrar hur processen är när man tar bort en blandare. Det kommer dröja en liten tid innan den nya blandaren ska kopplas in, under tiden behöver jag slå på vattnet för att kunna nyttja badrummet. Jag hittar flertalet guider på hur man byter blandare men inte hur man gör just detta. När kranen är demonterad så behöver man ju ha något typ av stopp för att kunna sätta på vattnet igen.

Tacksam för svar
Allt det du frågar efter beror ju på vilka förutsättningar du har. Alla inkopplingar är olika.

Hur långt är ett snöre?

Lägg upp en bild på inkopplingsstället under blandaren så får du nog allt korrekt svar hur du går till väga.
 
  • Gilla
somesundaymorning
  • Laddar…
Smart Krilleman

Här kommer en bild. Det finns ballofix på mittersta ledningen.
 
  • Undersidan av ett handfat med rörledningar och avstängningsventiler. Vitt, tekniskt, installation, VVS.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
S somesundaymorning skrev:
Hej, jag undrar hur processen är när man tar bort en blandare. Det kommer dröja en liten tid innan den nya blandaren ska kopplas in, under tiden behöver jag slå på vattnet för att kunna nyttja badrummet. Jag hittar flertalet guider på hur man byter blandare men inte hur man gör just detta. När kranen är demonterad så behöver man ju ha något typ av stopp för att kunna sätta på vattnet igen.

Tacksam för svar
Vad är det för dimension på dina kromade rör från blandaren?

8mm eller 10mm?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.