Hej gott folk!
Jag försöker få tag på aluminium skenor, även kallat t-tracks i usa. Se dom guld färgade på denna bild
http://www.incra.com/images/jfc_t-tracks_reg_pic1_zoom.jpg

Är det någon som vet vart man kan få tag på liknande skenor i sverige?
Tanken är att jag ska bygga mitt egna fräsbord och vill då gärna ha liknande skenor.

/Peter
 
Det kan ju omöjligt vara så att det inte finns. Det måste bara finnas tycker jag :)
En lösning är kanske att fräsa fram egna aluminium t-tracks ?! Har för mig att det fanns ett företag som hette metallföretaget eller dyligt som kunde hjälpa en med sånt!? ska söka och återkomma!
 
Jo, jag kan lova att Sapa Profiler har nån som passar..(jobbar i fabriken bredvid, dock inom Sapa).
Men jag kan även lova att dom inte kommer att sälja till dig..Om du inte vill ha tonvis av dom..
 
Jag har mailat diverse företag nu och frågat efter t-tracks, väntar på svar!

Annars hittade jag ett alternativ.... http://www.emachineshop.com/
En web sida där man kan tillvera sina egna delar! Man laddar ner ett litet program och ritar upp delen som man vill tillverka sen har man ett gäng olika maskiner att använda. Sen får man prisuppgift och hemleverans.
Värt ett besök!! Dom har lite filmsnuttar på hur man gör...
 
Med den erfarenhet jag har av lasersintring skulle jag gissa att du får betala ca 10000 kr för en T-Track Profil på 30 cm och då är inte ytan tillräckligt bra för att den skall fungera som T-Track.

SAPA skulle kunna vara ett alternativ om man beställde något ton av dem, som tidigare nämnts.
Peter om du beställer från SAPA kan jag erbjuda mig att köpa några meter av dig.
 
Har fått svar från dom företag jag mailat och ingen har liknande produkt. Det blir väl till att beställa från usa eller england.
Går även att beställa frässtål som gör denna "t-track" men att ha det i aluminium vore att föredra.

Angående emachineshop så är priset inte speciellt dyrt.. inte i närheten av vad Hecke påstår. Däremot så är frakten rätt hög vilket gör att det kanske inte är speciellt lönsamt ändå.
 
Hej Peter!

Hur gick det med tipset i inlägg nr 5? Kolla på flexibla system.

per
 
Ursäkta P-e-t-e-r jag antog felaktigt att det handlade om lasersintring på din beskrivning (kollade inte länken förrän nu), men www.emachineshop.com verkar ju vara en mer traditionell bearbetningsfirma. Då är prisnivån en annan, men ger inte samma geometrifrihet som lasersintring.
 
Per,
Jag har varit kontakt med creap nu och ska få en provbit skickad till mig på profil 01. Med lite tur så är detta kanske något som går att använda. Håll tummarna!
 
Hej Peter!

Trevligt att läsa, att Du fått kontakt med företaget som jag tipsade om. Förmodligen är profilen av exakt den typ Du söker.
Vi är säkert flera som vill ta del av fortsättningen, visa bild och berätta. Jag håller tummarna,
per
 
Jag har köpt några meter från Creap och de kommer att fungera för det ändamål jag hade tänkt mig (fräsbord). Dom hade även "muttrar" som passade i rännan.
 
  • DSC00207.JPG
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.