Jag hoppas det här inte blir framröstat som "Forumets dummaste fråga alla kategorier"   :-/   :D

Min nuvarande planering känns enkel och självklar. Sen stod jag framför den temporära upphängningen och började fundera - igen....

Precis ovanför cirkulationspumpen så delar jag upp framledningen i två huvudstråk med hjälp av en t-koppling. Det kan jag köpa på något sätt.

På samma sätt så kommer returerna från dessa huvudstråk tillbaks och samlas ihop i en t-koppling för att gå ner i pannan. Det kändes inte lika rätt, för här får jag ju två strömmar som frontalkrockar. Är det verkligen så jäkla smart? Det skulle kännas bättre om det drogs som den lilla skissen till höger men det krånglar till det hela x antal gånger och jag måste planera om för £@£$ gången.

t-kopplingar.jpg



För att störa ut frågeställningen så bifogar jag också designen på hela tjillevippen, pelletspannan underst  :D

t-kopplingar_02.jpg
 
Inga problem, det är ju inte avgasrör till en racemotor...
 
;D

Nä, men jag siktar högt :cool:
 
De absulut bästa hade väl vart att ha dem som ett Y både i retur och tillförsel

Men inte för att det spelar någon roll :D
 
Ok, got the point...  ::) Även fast jag känner mig liiite orolig eftersom det bara sitter 1-2 element på ena stråket och 5 på andra
 
Oroa dig inte, hade det varit ett problem hade du nog hört talas om det tidigare ;) Finns på jobbet (fjärrvärme) ventilkammare där returer från två stadsdelar "möts" i 500-ledning, det har inte hänt något konstigt ännu efter 20 år.
 
Okokok, case closed  ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.