Hej.
I Senaste Bosch hantverkartidningen på sista uppslaget Systainers, där står det att värdet för dessa är 195:- . Borde det då inte gå att köpa dessa löst för samma pris. Någon som har koll på detta? Har en CKS 65 CE och en GST 85 PE som jag skulle vilja ha Systainer till.
 
Det finns en Bosch HotLine på bosch.se man kan ringa till. Jag ringde tidigt i våras tror jag och frågade om det, och då visste dom inte om det skulle komma lösa, men bad mig ringa och kolla igen vilket jag inte gjort. Gick de till det priset vore det ju rena fyndet.
 
Hade jag kunnat köpa Bosch-blå Tanos Systainers för 195spänn styck hade fler av mina verktyg legat i Systainers ;) Tyvärr tror jag att du får punga ut med runt femhundringen per Systainer, men det skadar ju aldrig att höra med din Boschhandlare.
 
Fast är inte de blå av ett lite enklare snitt än de grå? Jag har en DeWaltsystainer och den är något enklare än de grå, och jag fick det intrycket när jag kollade på de blå också, därför skulle de kunna vara något billigare.
 
Mr Handyman skrev:
Fast är inte de blå av ett lite enklare snitt än de grå? Jag har en DeWaltsystainer och den är något enklare än de grå, och jag fick det intrycket när jag kollade på de blå också, därför skulle de kunna vara något billigare.
Vad är det som är enklare? tunnare plast eller?
 
Jag behövde för en tid sedan en ny låda (inte systainer) till en GTS85, och den hade Bosch mage att begära ca 500 riksdaler för (struntade därför i det). Jag tror knappast att de vill ha mindre för systainern än för standardlådan.

Kan det vara så att det följer med en mini-systainer? De kostar ju strax under 200 spänn.
 
Daniel_N skrev:
Vad är det som är enklare? tunnare plast eller?
Ingen skillnad på bosch's systainrar, dom är tillverkade av tanos allihop.
Enda skillnaden som kan vara är att handtagen kan skilja i design har jag märkt, det som används av festool, bosch mfl har räfflat handtag, Tanos orginal har ett slätt handtag utan räfflor.
Har 1 bosch, 2 makita, 1 protool och 1 hilti systainer och det är absolut ingen skillnad på någon av dom.
 
gifen skrev:
Ingen skillnad på bosch's systainrar, dom är tillverkade av tanos allihop.
Enda skillnaden som kan vara är att handtagen kan skilja i design har jag märkt, det som används av festool, bosch mfl har räfflat handtag, Tanos orginal har ett slätt handtag utan räfflor.
Har 1 bosch, 2 makita, 1 protool och 1 hilti systainer och det är absolut ingen skillnad på någon av dom.
passar dom ihop???
 
Ja, de passar ihop.

Gamla festo systainrar har också slätt handtag.
 
Ja det är Tanos som gör alla systainrar, sen får vilken tillverkare som hellst använda sig av deras system.
Det är goda tider på väg:)
 
Har någon som sett om systainern som kommer med GEX150 Turbon rymmer slipen?
Eller om man får med en i standardstorlek för tillbehör och annat och slipen i vanliga väskan i 'resväskstorlek'?
 
Min DeWaltsystainer är inte likadan som Festools i alla fall, den har inte samma bärstomme riktigt. Tjockleken på väggarna är nog likadan, men det saknas nån fyrkantsprofil och därför är den inte lika stadig. För övrigt är den likadan och passar ihop med de andra.
 
Lyfter tråden och ser om någon har någon ny info.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.