Så efter första skissen inte blev godkänd av byggnads nämden. Så fick vi iallfall klart tecken att de kunde godkänna denna nya skiss :)
Vad tyckts?


Mvh alex
 
  • Baksida.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Framsida.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Trappens placering gör att hela huset präglas av korridortänk. Det blir ett himla spring (många meter att gå), vilket även kommer ge störande effekter på matplatsen och sovrummen, och ger en trång känsla. En toalett på fyra sovrum på övre plan kan bli knappt... Annars en modern och balanserad arkitektur.

Om det finns möjlighet, skulle jag bygga lite större så att en centralt placerad trappa och en extra toa med dusch får plats.
 
Redigerat:
Jag fördtår inte, vad blev inte godkänt? Varför?
 
Häftigt hus. Jag håller dock med gunhead om både trappa och badrum. Jag skulle försöka få dit ett eget badrum till föräldrasovrummet, så att det blir en riktig master suite.

Jag vet inte hur genomtänkt möbleringsförslaget är, men det ser ut att vara väldigt trångt att ta sig till biorummet med den möblering som är inritad. Det verkar vara lite trångt i öppningen mellan matplatsen och vardagsrummet också.

Personligen tycker jag att planlösningen är för öppen med kök och vardagsrum helt ihopbyggt, men det är ju en smaksak.

Angående köket (nu pratar jag detaljer), hur bred är egentligen köksön? Måste den vara så bred? Om ni ofta är flera som lagar mat skulle jag lägga till en ho mot fönstret också. Var ska porslin, glas och bestick förvaras? Är diskmaskinen placerad nära denna förvaring?
 
Watchmen skrev:
Så efter första skissen inte blev godkänd av byggnads nämden. Så fick vi iallfall klart tecken att de kunde godkänna denna nya skiss :)
Vad tyckts?


Mvh alex
Snyggt hus men planlösningen är inte alls bra tycker jag. Vi håller precis på att bygga vårt egenritade hus & vi tänkte från allra första början som så att barn/ungdomarna ska ha en egen del i huset. Med det menar jag att dom har varsitt rum samt ett eget tv/lek/allrum som dom kan stöka runt bäst dom vill i. Vi har vårt sovrum helt i andra änden av huset & ska nog kunna sova gott där fast ungarna är uppe sent. Jag minns hur mycket sena kvällar det var med polarna i min ungdom & mina föräldrar vart ju sådär roade. Sen är det även så som dom andra här skriver att det känns bökigt & komplicerat att ta sig fram till vardagsrummet & biorummet via köksmöblemanget. Det kommer nog inte funka så bra i verkliga livet.

/M
 
Roligt att höra alla olika kommentarena. Om kan så får ni gärna vissa visuellt hur ni menar. Har blivit några rev sen sist.
 
Du kan kolla visuellt filen som jag bifogade. :)
 
Jo men den skissen är redan kastad :)
 
Jag kan iochförsig förstå det också :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.