Tänkte se om jag kan få lite synpunkter på våra planer för dressingroom nere i källaren.

Rummet är 5,26 * 2,74. Det vi vill ha in är dusch, tvättmaskin, torktumlare och bra förvaringsutrymmen.

Kakel och klinker är inte utvalt än, och färgerna på bilderna är bara en av alla varianter vi testar just nu. :surprised:)

Bänkar under den långa bänkskivan tänkte vi köra Ikeas köksskåp faktum. Två stycken 80-skåp i mitten, och två stycken som är 40 breda med tre lådor på var sin sida om dessa. Det lutar åt helt vita fronter på dessa, alternativt härdat glas.
Bänkskiva måste jag hitta någon som är c:a 3,80 lång, alternativt skarva på något bra sätt. Det känns som att en laminerad skiva är bäst, men massivt trä är mysigast. Tips på var man kan få tag på bra bänkskiva till bra pris?

När det gäller garderober så ligger Ikea bäst till där hittills med. Två stycken Pax med Stordal skjutdörrar som är 2 meter breda skulle passa perfekt.

Duschhörna har jag kikat runt lite, och det lutar åt någon från lämpligt byggvaruhus, då "märkesdörrarna" är så förbaskat mycket dyrare. Är det helt fel tänkt?

Blandare till dusch och handfat har jag inte börjat kolla alls ännu. Några vettiga tips kring detta?

Eventuella synpunkter på planlösningen i rummet tas också emot med glädje. I dagsläget finns det vatten och avlopp på samma sida av rummet som jag placerat dusch och handfat.

# bror
 
  • ritning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • interior1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • interior2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.