Väldigt fint hus och ovanligt välplanerat tycker jag att det ser ut!

Har ni fått något pris på det?
 
Hej!

Tack för svaren, funderar väl mest på hur kök / matplats / vardagsrum fungerar ihop annars håller vi med er eftersom vi tänkt att bygga ett hus liknande detta :)

Har inget pris från eksjöhus att dela med mig av tyvärr.
 
Som sagt, själv tycker jag planlösningen verkar toppen, sen är det ju skillnad att titta på en planritning mot att faktiskt gå in i ett färdigt hus. Men om jag ska utveckla mina tankar lite mer så gillar jag att planslösningen är lagom öppen mellan kök och vardagsrum. Jag har svårt för för öppna planlösningar, tänk skokartong med kök på ena sidan och vardagsrum på andra, det blir lätt svårmöblerat och om inte inredningen klaffar 100 procent riskerar det att kännas platt och fantasilöst.

I huset du länkat tror jag att man fortfarande får en öppen känsla, speciellt mellan matplats och vardagsrum, däremot slipper man iom väggen som döljer kyl/frys att få fokus på diskbänken när man umgås i soffan. Att planlösningen inte är helt öppen gör också att man får både soffhäng och kökshäng på en större fest :)

Om du behöver mer eller bättre kritik tror jag dessutom att det skulle underlätta om du var tydligare med era funderingar eller farhågor, då blir det lättare att resonera kring dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.