Kollage av vitvaror: IKEA diskmaskin, Miele kyl/frys, AEG inbyggnadsugn och induktionshäll med priser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1) diskmaskin: Fick tips att IKEAS dyrare diskmaskiner är bra. Dessutom slipper jag mecka med luckan utan kan vara säker på att den passar mitt IKEA kök.

2) Kyl/Frys: Miele känns som ett bra märke. Modellen är frostfri och designen är fyrkantig. Ljudnivån är något hög. Höjden 186 cm är ett måste.

3) Inbyggnadsugn: Kan inte motivera valet mer än att ugnen är snygg. Ugnen ska vara integrerad och vit. Har tiggare haft en billig Electrolux, vit och den värmer ojämnt men en bekant har AEG och den har jämn värme.

4) induktionshäll: Har tidigare haft AEG induktionshäll som fungerar utmärkt. Bra att varje platta har ett eget reglage. Kravet är fasade kanter eftersom den ska ligga på stenskivan.


Vad säger ni, svårt att göra bättre val va?
 
Japp svårt att göra bättre val, iaf omöjligt för oss att ge råd/tips då vi inte vet vad som är viktigt för dig.

Btw electrolux/aeg är samma företag.

Hoppas du blir nöjd med dina val. Och jag tror du blir det så länge du har rimliga förhoppningar.
 
BirgitS
En billig Miele är tyvärr inte bättre än andra i samma prisklass, däremot är de dyrare på service och brukar ha kort garantitid. Med tanke på att många får problem med sina vitvaror efter kort tid så är det bra om man väljer produkter med 5 års garanti.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Japp svårt att göra bättre val, iaf omöjligt för oss att ge råd/tips då vi inte vet vad som är viktigt för dig.

Btw electrolux/aeg är samma företag.

Hoppas du blir nöjd med dina val. Och jag tror du blir det så länge du har rimliga förhoppningar.

Försökte skriva vad som var viktigt för mig till varje val.
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
En billig Miele är tyvärr inte bättre än andra i samma prisklass, däremot är de dyrare på service och brukar ha kort garantitid. Med tanke på att många får problem med sina vitvaror efter kort tid så är det bra om man väljer produkter med 5 års garanti.
Tack, bra info som jag missat. Miele lämnar bara 1 års garanti…..
 
A
D Derbyboy skrev:
[bild]

1) diskmaskin: Fick tips att IKEAS dyrare diskmaskiner är bra. Dessutom slipper jag mecka med luckan utan kan vara säker på att den passar mitt IKEA kök.

2) Kyl/Frys: Miele känns som ett bra märke. Modellen är frostfri och designen är fyrkantig. Ljudnivån är något hög. Höjden 186 cm är ett måste.

3) Inbyggnadsugn: Kan inte motivera valet mer än att ugnen är snygg. Ugnen ska vara integrerad och vit. Har tiggare haft en billig Electrolux, vit och den värmer ojämnt men en bekant har AEG och den har jämn värme.

4) induktionshäll: Har tidigare haft AEG induktionshäll som fungerar utmärkt. Bra att varje platta har ett eget reglage. Kravet är fasade kanter eftersom den ska ligga på stenskivan.


Vad säger ni, svårt att göra bättre val va?
bilden på AEG ugnen stämmer inte, den modellen är en väldigt simpel UGN från zanussi
då är det bättre att du tar ugnen finsmakare från IKEA i stället då dessa har 5-års garanti och AEG bara 1-år
 
A
D Derbyboy skrev:
[bild]

1) diskmaskin: Fick tips att IKEAS dyrare diskmaskiner är bra. Dessutom slipper jag mecka med luckan utan kan vara säker på att den passar mitt IKEA kök.

2) Kyl/Frys: Miele känns som ett bra märke. Modellen är frostfri och designen är fyrkantig. Ljudnivån är något hög. Höjden 186 cm är ett måste.

3) Inbyggnadsugn: Kan inte motivera valet mer än att ugnen är snygg. Ugnen ska vara integrerad och vit. Har tiggare haft en billig Electrolux, vit och den värmer ojämnt men en bekant har AEG och den har jämn värme.

4) induktionshäll: Har tidigare haft AEG induktionshäll som fungerar utmärkt. Bra att varje platta har ett eget reglage. Kravet är fasade kanter eftersom den ska ligga på stenskivan.


Vad säger ni, svårt att göra bättre val va?
hällen kan vara bra då den görs i rotenburg men AEG har fortfarande bara 1-års garanti
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
hällen kan vara bra då den görs i rotenburg men AEG har fortfarande bara 1-års garanti
"rotenburg" - haha - älskar dina inspel
 
A
D Derbyboy skrev:
Tack, måste dock vara en vit ugn.

Vad tror du om:

[länk]
överensstämmer nästan helt med den andra men tillverkad i Rottenburg och 1-års garanti
 
Electrolux Home lämnar 5 år på den där ugnen.....

Vilken ugn hade du tagit om du valde fritt max 10-11k?
 
D Derbyboy skrev:
Tack, måste dock vara en vit ugn.

Vad tror du om:

[länk]
Det är en ugn med ånga, vill du ha det? Använd prisjakt och filtrera på färg där, missade att den skulle vara vit i mitt tidigare inlägg.
 
Jo jag är lite inne på vit. Vad är speciellt med serie 8?

Finns den här men funktionsmässigt är den i princip utan funktioner, rengöring, Wi-Fi, ånga, teleskop, termometer mm…..


HBG632BW1S
 
R Riverground skrev:
Bra pris på serie 8 ugn från Bosch:
[länk]

Siemens 7 serie spishäll:
[länk]

Vad jag fått fram är att Siemens spishäll och ugnar verkar fungera bäst i längden (köpte dock själv ugn från Ilve...)

Kyl och frys köpte jag via Siemens när de hade en cash back kampanj. Det borde komma nya kampanjer där snart.
Hällen du länkade till har bara en smide för samtliga zoner, mindre smidigt är min uppfattning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.