Har brutit upp golv för att tilläggsisolera, och har några frågor. Huset har en källare under ca 1/3 av huset. Bjälklaget är fint, men över källaren har det varit angripet av något. Vad? Är det för att det varit fuktigt i källaren?
Tidigare har det inte varit någon luftförbindelse mellan källare och krypgrund. Nu kan jag om jag vill lämna öppet mellan källare o krypgrund. Jag behöver nämligen bort en del av de övre stenarna i källarväggen för att få dit trossbotten. Är det en bra idé att lämna en sådan öppning, och kanske ha en avfuktare som då jobbar under hela huset på en gång?
Skickar även med tre bilder på syllen. Känns ganska stabil, men har varit lite murken på vissa ställen, behöver man göra något åt den?
Skadad träbjälke över en källarmur med spår av röta och mögelskador, i behov av bedömning för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppbrutet golv i ett renoveringsprojekt med synliga träbjälkar och delvis synlig isolering över en källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvbjälklag med till synes murkenskador och stenar under, indikation på fuktproblem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Upptaget golv med synliga träbjälkar och stenar, tecken på fukt och möjlig röta i husets grund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bjälklag med synliga tecken på svampangrepp och skador, samt del av källarens stenvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En skadad träsyll med tecken på röta och murkenskap ovanför en stenfot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.