Hej,

Är det någon som har testat Bauhaus "egna" färgmärke Swing Color? Priset är ju väldigt bra men man vill ju heller inte hålla på och måla till förbannelse för att det inte täcker.
 
Ingen som vet något om Swing Color? Enligt Bauhaus så ska det vara Nordsjö som gör färgen... Ska snart köpa färg så det vore intressant om någon har haft erfarenhet av Swing Color...

// D
 
Hej!
Det kan mycket väl vara Nordsjö som tillverkar färgen, sen är det ju frågan om det är samma färg som i deras egna burkar.
Vad jag vet så finns det inte några lågprisfabrikanter, utan den billiga och den dyra färgen tillverkas i samma fabriker.

Sen är det tyvärr så att man brukar få det man betalar för.

Mvh Anders
 
povat lite av varje.
allt från låglåglåg pris till dyr dyr dyr pris.
de jag kommit fram till är ett välkänt märke håller absolut bäst, finns ingen genväg.
anntingen är de för vattniga eller så dålig pigment...

brukar själv köra på nordsjö då jag ALDRIG blivit besviken på desas färger.
täcker bra. stanar bra på pennslen, torkar hyfsat fort. resultatet bli som man förväntar sig.

/ Linus
 
Jag anväde deras färg för murmålning på rörspisen. Mycket nöjd med resultatet, rejält täckande - hade inte kunnat skilja den mot ordinarie kvalitetsfärg i blindtest...Dock liten test förstås :)


/Alko
 
Testade på vägg "över tapet" och kunde "knacka" bort färgen, swing color toppar min "shit list".
Testa norsjös bindoplast som för övrigt är min personliga favorit, efter arbeten och verktyg plus hälsan mår bra av den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.