Hej!
Har installerat ett Swegon Casa R5–H ca 2 veckor gammalt/nytt.
Undrar om det är nån fler som har problem att inte tempgivarna visar rätt värden?
Har kontroll mätt med ett par tempmätare bland annat en Swema av proffskvalite. Utetempgivaren visar ca 2 grader för varmt vid 0 grader, mätar då på samma ställe i aggregatet där givarna sitter. Dom övriga givarna visar mindre fel ca 0,5-1,3 grader för varmt. Det som jag tycker är väldigt märkligt är att 2 av givarna går att kalibrera via kontrollpanelen men inte dom övriga.
Har kontaktat supporten att det vore bra med en mjukvaru uppdatering så man kan kalibrera alla givare men inte fått nått svar tillbaka.
Har även kopplat upp aggregatet mot nätet och vore bra att kunna se alla temperaturer även där men går tyvärr inte.
Kanske är bagateller men är viktigt att givarna visar rätt värden för att få veta verkningsgrad och hur effektivt aggregat är.
Installerade ett Östberg 100 s ec några veckor tidigare och tycker dom verkligen lyckats bra med både styrsystem touch display och app, man kan öven se verkningsgraden på aggregatet i appen/displayen i realtid och även temperaturer med decimaler.
Man kan även kalibrera alla givarna separat.
Hur som helst så är Swegon R 5H ett fint aggregat och fördelen med Swegon är att det är kompakt och tar liten plats men håller Östberg s ec högre än så länge då jag tycker det är mer användarvänligt.
Är helt oberoende så skriver bara mina funderingar och erfarenheter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.