Äntligen händer det lite i Uppsala. Swedol ska tydligen öppna i Uppsala. :)
Kvartal 2 08 stod det på baksidan på swedol bladet..
Är det någon som vet var det ska öppna?
 
Mikael_L
Rund_skruvad skrev:
Äntligen händer det lite i Uppsala. Swedol ska tydligen öppna i Uppsala. :)
Japp, Stångjärnsgatan 8, på Boländerna.

Tjejen kommer bli så glad så... :rolleyes: , ännu en anledning för mig att bli sen hem då och då ... :surprised:
 
Mikael_L
Premiär
Imorgon den 22/5 så slår Swedol upp portarna här i Uppsala.

Då måste man ju dit och kolla om det finns några trevliga öppningserbjudanden. :D :D

Förövrigt verkar swedol ha kampanj på Bosch GCM8s + stativ GTA3700 för 6244:- För de som känt sig sugna på den kombinationen.
Men på blocket såg jag att ngn firma i Örebro som hade GCM8an och stativ för 6000:- jämnt, men för mig är det ingen ide att åka från Uppsala och dit iaf ... ;)

edit: Just nu verkar det lämpligt för mig att åka dit ca 12.30-13.30 -tiden.
Ifall någon skulle vilja möta en annan byggahusare ...
 
Redigerat:
Ja det blir nog att man "råkar" halka in där på lunchen.
 
Mikael_L
Kombinationsstegen (den som både kan vara vanlig stege, uppochnedvänt V och arbetsplattform) för 495:-
+ alla spikplåtar i dim 400x160mm dom hade i butiken (20st, så nu är det ingen idé att ni åker dit för att köpa just det) blev dagens "kap".
+ lite annat, så 250:- premiärrabatten löste ut .

Rymlig trevlig och välstrukturerad butik för övrigt. Men många prislappar hade inte kommit upp än.
Känns som ett bra tillskott här i Uppsala.
 
Uj det va bra pris! Köpte min på k-rauta för 1098 inkl "plåtarna" verkar vara exakt samma som swedols fast under best tools loga.
 
Mikael_L
Det här var dock utan plåtarna. Jag såg öht inga plåtar till stegen i butiken.

Men jag kommer nog få över någon liten bit plywood eller OSB och lite reglar när jag bygger :D
 
Swedol är en butik man vill ha i sin stad. De har mycket roliga specialgrejer också.
 
Lite OT, men kika på märkningen på era stegar. Jag har sedan tidigare den stegen från Swedol och på anvisningarna som är påklistrade visas att man inte får belasta stegen när den är ställd som en plattform. Tycker det verkar knepigt med tanke på att den säljs bland annat för det ändamålet. Kanske är ok att använda som plattform, jag har låtit bli än så länge.


Edit:
Man vill ju inte råka ut för det här - http://youtube.com/watch?v=6ZhMfzc9RbU
 
tror det stod max 150 kilo på min... hmm... ska kolla när ja är hemma.
 
Mikael_L
Kollade min.
Dels står det max 150 kg som "allmän" belastning, dvs använd som vanlig stege eller vinklad stege.

Sen visar en bild (ja allt är bilder) stegen som plattform, då står det 120 kg. Men sen är det markerat som att plåten krävs för detta, bilden visar nåt som liknar plåten samt två kraftpilar neråt i varje ände.
Så jag misstänker att den tål 120kg som plattform förutsatt att man har plåten eller något annat liknande som sätter ner belastningen ute vid stödbenen.
 
Mikael_L skrev:
Kollade min.
Dels står det max 150 kg som "allmän" belastning, dvs använd som vanlig stege eller vinklad stege.

Sen visar en bild (ja allt är bilder) stegen som plattform, då står det 120 kg. Men sen är det markerat som att plåten krävs för detta, bilden visar nåt som liknar plåten samt två kraftpilar neråt i varje ände.
Så jag misstänker att den tål 120kg som plattform förutsatt att man har plåten eller något annat liknande som sätter ner belastningen ute vid stödbenen.
Samma på min.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.