Någon som har något att säga om Swedala Tak? Verkar vara någon slags franchise med verksamhet i hela Sverige.
 
Tack. Har läst den tråden. Låter inget vidare men tråden är ju ganska gammal. Min fråga är om någon här någon uppdaterad info?
 
Hej, är ute efter samma sak och har fått offert m m. Var i Sverige finns du? Jag sitter i Stockholm
 
J jelg skrev:
Hej, är ute efter samma sak och har fått offert m m. Var i Sverige finns du? Jag sitter i Stockholm
Sitter oxo i Stockholm. Har just sagt nej till dem här är mina orsaker.
1. Märkligt upplägg. Det finns ett bolag i Borlänge som är franchisegivare åt 17 olika bolag i Sverige. Franchisetagaren i Stockholm heter JT-partners. Det är ett reklambolag typ. Inga takläggare där. De anlitar i sin tur en riktig takläggare. Jag vet alltså inte vem som springer omkring på mitt tak. Förstår inte riktigt hur jag kan tjäna på det konceptet. Bättre gå till en takläggare direkt i stället. Kolla på offerten så ser du att du inte ingår avtal med Swedala Tak som du kanske tror utan ett annat bolag.
2. De säger att de har garantier. Visst men Stockholmsbolaget är inte ens tre år gammalt. Vem vet hur länge det finns kvar. Franchisegivaren tar inget ansvar om franchisetagaren går i konkurs. Swedala Tak hävdar det men läser du det finstilta så ser man att det inte är så.
3. Efter tre dagar skickar de en delfaktura. Läs det finstilta. Det framgår inte hur hög den är men jag fick muntligen uppgiften att den är på 30 % av kontraktssumman. Urdåligt att man måste betala förskott även om det bara är delvis. Swedala tak skryter ju om att de är störst i Sverige men ändå måste de ha förskott för att göra ett sketet litet villatak. Finns massor av takläggare som tar betalt när allt är klart och godkänt som sig bör.

Visst de har skruvat lite på villkoren nu efter en dialog och priset är ok. Och jag vet inte hur deras resultat blir i slutändan. Kanske blir det bra det säger jag inget om. Men som sagt jag föredrar att ingå avtal med takläggaren direkt och inte någon mellanhand. I stort sett alla seriösa takläggare har garantier m.m. så jag ser ingen anledning att anlita Swedala Tak.
 
Redigerat:
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.