Vi har lagt in nytt parkett golv tarkett salsa som nu sviktarpå vissa ställen ;-( Kan man ta upp golvet och lägga extra foam under? eller kanske flytspakla.. det är betongplatta under!
Skadar vi parketten om vi tar upp den igen det är egentligen den stora frågan!
 
T
Mindre "grytor" går att fylla ut med lumppapp!
 
Tack för ditt svar men golvet är ju redan lagt kan man ta upp det igen?
Läste någonstans om nått man kunde spruta in under golvet någon som vet??
 
T
Ja, om det är klickgolv så går det naturligtvis att plocka upp igen, lite drygt bara : )
 
prova med spillbitar om det går att få isär utan att skada.
om man slår ihop dom så är det nog inte så lyckat att demontera,men som sagt testa på spillbitar först
 
pop skrev:
Tack för ditt svar men golvet är ju redan lagt kan man ta upp det igen?
Läste någonstans om nått man kunde spruta in under golvet någon som vet??
Också läst samma, men sökt som en tok efter det. Men tydligen får man gå till en golvläggare och svamla lite och hoppas att de förstår vad man menar.
 
hej !

vår snickare tog upp vårt golv i vårt vardagsrum.. märkte alal bitarna i nummerordning.. sedan slipade han och spacklade så det blev planare... han lade sedan tillbaka golvet... märks inget fårn detta...
det tog honom 2 dagar...vi har khärs golv

de ska ta upp allt golv i huset och byta underlagsfoam mot papper och plast då foamen visade sig vara av dålig kvalitet.
 
vad menas med foam av dålig kvalitet???
 
den bestod av 2 plaster och mellan dessa satt det små frigolitkulor... limmet mellan dessa lossnade och när man gick på golvet så hördes ett prassel ( om det var alldeles tyst i rummet tex på natten)
 
aha då förstår jag! ang ljud billiga click golv faan va det låter när man går på dom ,låter ju som rena rama plasten
 
Är det ett golv av någorlunda kvalite, som inte behöver våldas ihop, så ska det inte vara några problem att plocka upp det igen, lägg bara bitarna i en prydlig hög, så har du dom i rätt ordning automatiskt..
 
Har samma problem, har 2st svackor vid köksskåpen som jag irriterar mig på, att plocka upp golvet är uteslutet.

Finns det någon vätska eller något man kan trycka ner under parketten, har hört att det inte är några bekymmer att borra hål i parketten och sedan fylla i hålet med vax.

Men vad finns det att fylla ut med under parketten? Lär ju inte vara något som fäster i trä eftersom golvet är flytande.

Någon som gjort nåt liknande??
 
schotte skrev:
Har samma problem, har 2st svackor vid köksskåpen som jag irriterar mig på, att plocka upp golvet är uteslutet.

Finns det någon vätska eller något man kan trycka ner under parketten, har hört att det inte är några bekymmer att borra hål i parketten och sedan fylla i hålet med vax.

Men vad finns det att fylla ut med under parketten? Lär ju inte vara något som fäster i trä eftersom golvet är flytande.

Någon som gjort nåt liknande??
Jag är själv MYCKET intresserad av detta också...
 
bumbar tråden lite...

Kan någon bekräfta att det öht finns nåt material för ändamålet?
För vår del är det också uteslutet att ta upp golvet.
 
Hmm, jag tror inte att det behöver vara fel på foamen. Jag har dubbelfolie med frigolit, och där underlaget är rätt, blir golvet rätt.

Där underlaget är fel, skvallrar foamen om det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.