Svikande takplattor i sovrummet med tydlig nedböjning och dekorativa stjärnor, vilket indikerar potentiell skada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sovrumstak med vitmålade paneler och dekorativa stjärnor, visar svikande plattor och sprickbildning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Takplattor i sovrum med synligt svikte och släpp, några små skador syns på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Upptäckte för ett tag sen att innertaket i vårt sovrum såg ut att svikta, men det har sett likadant ut i snart två år så har inte tänkt mer på det. Igår såg jag plötsligt att det nu sviktar betänkligt, och jag är rädd att det helt plötsligt släpper helt. När jag känner på de två plattor som sviktar känns det ”mjukt”, men jag har inte kunnat känna så mycket, då minsta rörelse får taket att släppa mer.

Sovrummet ligger på andra våningen, en råvind (helt torr, inga fuktskador) ligger ovanför. Det finns inga tecken på att det är fukt som gjort att det släppt, och det är alltså begränsat till två plattor. Bifogar två bilder som visar släppet, och en bild som visar de normala takplattorna.

Vad sjutton gör jag? Är det ”vanliga” snickare man kontaktar? Eller är det någon annan kompetens som man behöver? Har som ni märker NOLL kunskap om vad man behöver göra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.